سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

چه بخواهيد براي يك روز يك ماشين اجاره كنيد يا يك هفته، چه بخواهيد تمام مدت با آن رانندگي كنيد يا فقط تا وقتي ماشين‌تان تعمير شود از آن استفاده كنيد، چيزهايي است كه بايد هنگام اجاره ماشين به آنها دقت كنيد تا مطمئن شويد بهترين معامله را انجام دهيد.

اگر شما مسافر يا مهمان خارج از كشور داريد مي تواند او را با  كرايه خودروهاي لوكس و ماشين هاي لوكس و تشريفاتي در سطح شهر و كشور استقبال و يا بدرقه و يا اينكه به گردش ببريد. شما براي كارهاي اداري و شركتي و قرارهاي كاري نيز مي توانيد از اين ماشين هاي تشريفاتي استفاده كنيد تا كلاس كاري تان بالا برود.

 

در اينجا به ده موردي كه بايد هنگام كرايه خودروهاي لوكس حواستان به آنها باشد اشاره مي‌كنيم:

 

1. قبل از هرچيزي ماشين مورد نظر خود را در اسرع وقت رزرو كنيد

اينجا هم درست مثل رزرو بليط يا ميز شام، هر چه زودتر براي اجاره خودرو اقدام كنيد، احتمال اينكه بهترين نصيب‌تان شود بيشتر مي‌شود.

 

2. در برنامه‌هاي ويژه ثبت نام كنيد

اگر تا به حال ماشين اجاره كرده باشيد، مي‌دانيد كه با ثبت نام در برنامه‌هاي مشتري‌هاي خاص يا ساير برنامه‌هاي ويژه كه توسط آژانس‌هاي اجاره خودرو ارائه مي‌شود، مي‌توانيد تخفيف‌هاي خوبي بگيريد يا حتي بعضي روزها به صورت رايگان ماشين را در اختيار داشته باشيد.

 

3. به شركت‌هاي مختلف سر بزنيد

با مقايسه قيمت‌ها و جستجو در تبليغ‌ها براي تخفيف‌ها و يا پيشنهادات ويژه، مي‌توانيد كلي پس‌انداز كنيد و با قيمت‌هاي پايين‌تر يا تخفيفات ويژه ماشين مورد نظر خود را اجاره كنيد.

وقتي با نماينده كرايه خودروهاي لوكس صحبت مي‌كنيد، حتما از تخفيف‌هايي كه ممكن است تبليغ نشده باشند هم بپرسيد، چرا كه بسياري از شركت‌ها يك سري تخفيف‌هاي ويژه به مشتري‌هاي خود ارائه مي‌دهند.

 

4. در صورت عبور از مرزهاي بين‌المللي از محدوديت‌ها اطلاع كسب كنيد.

برخي از شركت‌ها اجازه نمي‌دهند خودروهاي اجار‌ه‌ايشان را از كشور خارج كنيد، يا شرايطي دارند كه رعايت كردن آنها مي‌تواند گران تمام شود. حتما اين موضوع را با نماينده شركت چك كنيد و تأييد كتبي دريافت كنيد.

 

5. كوچكترين ماشين ممكن را رزرو كنيد

اين يكي از ساده‌ترين راه‌ها براي گرفتن يك ماشين بزرگتر با قيمت پايين‌تر است، به ويژه اگر به يك فرودگاه كوچكتر سفر كرده يا در زمان شلوغي ماشين را احتياج داريد. اكثر جاها، خودروي خيلي كوچك ندارند، بنابراين به نفع شما مي‌شود.

 

6. در مورد بيمه رسيدگي كنيد

با نمايندگي بيمه خود تماس بگيريد و ببينديد آيا بيمه خودرو شخصي خودتان، اتومبيل اجاره‌اي را پوشش مي‌دهد يا خير. همچنين اگر با كارت اعتباري پرداخت مي‌كنيد، ممكن است بيمه مورد نياز را فراهم كند. با اين حال، فرض را بر حدس و گمان نگذاريد. چون اگر بيمه خودتان، ماشين اجاره‌اي را پوشش ندهد، بايد با خود شركت اجاره خودرو هماهنگ كنيد.

 

7. در هنگام بررسي‌هاي قبل از اجاره ماشين به همه چيز توجه كنيد

شركت‌هاي اجاره‌ ماشين هنگام تحويل ماشين، به كوچك‌ترين جزئيات هم توجه مي‌كنند تا به خودرو آسيبي نرسيده باشد. قبل از بستن قرارداد حتما همه چيز را چك كنيد و هرگونه آسيبي را به شركت اطلاع دهيد كه بعدا مشكلي پيش نيايد.

 

8. تمام گروه‌ها، باشگاه‌ها و سازمان‌هاي مختلفي كه در آنها عضو هستيد را بررسي كنيد.

خيلي از اين سازمان‌ها با شركت‌هاي اجاره خودرو قراردادها ويژه اي براي ارائه تخفيف‌هاي خوب براي اعضاي خود دارند.

 

9. حواستان به باك بنزين باشد

اگر مجبوريد خودرو را با باك پر تحويل دهيد، حتما به پمپ بنزين برويد و باك ماشين را كامل پر كنيد. درغير اين صورت ممكن است شركت هزينه‌اي دوبرابر از شما بگيرد.

 

10. اگر مي خواهيد با تمام اعضاي خانواده سفر كنيد، حتما ماشيني بگيريد كه براي همه جا داشته باشد

به خصوص در سفرهاي طولاني اين موضوع باعث خسته شدن افراد مي‌شود. براي جلوگيري از اين موضوع حتما ماشيني انتخاب كنيد كه به اندازه تمام افراد صندلي داشته باشد و همچنين تمام چمدان‌ها نيز جا شود. همچنين اگر قرار است به جز خودتان كس ديگري با ماشين رانندگي كند، حتما در قرارداد ذكر كنيد.

اجاره خودرو فرآيند پيچيده‌اي نيست، اما اگر با نوع قرارداد آشنا نباشيد يا بدون آمادگي وارد عمل شويد، مي تواند مشكل ساز باشد. از اين پيشنهادات به عنوان يك راهنماي اساسي استفاده كنيد .

 

دربست

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.