سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

اجاره خودرو چيست؟

به شركت هايي كه انواع خودرو را بسته به شرايط مختلف و به مدت هاي كوتاه يا طولاني در اختيار افراد قرار مي دهند , رنت يا اجاره خودرو گفته مي شود.

شركت هاي اجاره خودرو

اين شركت ها بجز اجاره انواع خودرو در تلاش اند تا نيازهاي جانبي افراد از قبيل تعبيه ردياب , وسايل سرگرمي كودكان , تجهيزات اتومبيل و … را براي افراد فراهم كنند

 

مشتريان اجاره خودرو

مشتريان به دلايل مختلفي ترجيح مي دهند كه از اين خدمات استفاده كنند.براي نمونه:

 

1- مشترياني كه توانايي خريد خودرو را در آن زمان ندارند

2- مشترياني ك خودروي آنها آسيب ديده و در دست تعمير مي باشد

3- افرادي كه براي يك مراسم تشريفاتي مانند مراسم عروسي خودرو اجاره مي كنند

4- مسافراني كه در آن مدت به خودرو احتياج دارند و…

 

تاريخچه اجاره خودرو

اجاره خودرو به زمان هاي دور باز ميگردد. اما قبل تر از آن نيز مردم اسب ها , درشكه ها و ديگر وسايلي را كه در آن زمان وسايل نقليه محسوب مي شد , در اختيار افراد ديگر قرار داده و از آن ها كرايه دريافت مي كردند. در سال 1912 ميلادي اولين شركت اجاره دهنده ي خودرو در آلمان با 3 خودرو فعاليت خود را در اين زمينه به طور رسمي آغاز كرد.در زمان جنگ جهاني دوم بازار اجاره خودرو به شدت داغ شد و بسياري از شركت ها همچون EUROPECAR در آن زمان تاسيس شدند.

 

فعاليت شركت هاي اجاره خودرو به چه صورت است؟

اين كه اجاره خودرو چيست و  شركت هاي اجاره خودرو چگونه نيازهاي مشتريان را برآورده مي كنند را مورد بررسي قرار داديم.اما فعاليت اين شركت ها به جه صورت است؟

 

معمولا شركت هاي اجاره خودرو , اتومبيل هاي خود را به دو روش تهيه مي كنند:

 

1- شراكت با كمپاني هاي توليد كننده خودرو

كمپاني هاي توليد كننده خودرو به صورت شرايطي درخواست مشاركت شركت ها را پذيرفته و شركت ها پس از مشاركت و  تهيه انواع اتومبيل از اين كمپاني ها , سود حاصل از كرايه خودرو را به صورت درصدي بين خود و كمپاني توليد كننده تقسيم مي كنند.

 

2- افرادي كه خودروهاي خود را براي اجاره در اختيار شركت ها قرار مي دهند

كساني هستند كه با خودروي خود با دريافت مبلغي, براي اجاره به شركت واگذار كرده و با شركت شريك مي شوند.

 

شماره بندي خودروها

در برخي از كشورها خودروهاي اجاره اي با شماره پلاك هاي مشخصي عرضه مي شوند كه براي افراد ديگر قابل تشخيص باشد كه اين خودرو به صورت اجاره اي در اختيار آن راننده قرار گرفته است.

 

انواع وسايل نقليه

شركت هايي كه در اين زمينه فعاليت مي كنند معمولا در تلاشند تا طيف گسترده اي از وسايل نقليه شامل اتوبوس , كاميون, اتومبيل ها لوكس و … را ارائه دهند تا مشريان زيادي را با هرگونه شرايط اقتصادي پوشش دهند.

 

مدارك و شرايط لازم براي اجاره خودرو

افراد و شركت هايي كه خودروهايشان را اجاره مي دهند براي اطمينان از سالم بودن خودرو پس از اجاره, ضمانت هايي را از مشتريان دريافت مي كنند .

 

خيلي ها شرايط اجاره خودرو در كيش را نمي دانند راستش را بخواهيد شرايط ممكن است از شركتي به شركت ديگر فرق داشته باشد. اما اگر به كيش و مناطق آزاد ديگري مانند قشم سفر كرده باشيد شايد نخستين چيزي كه توجه شما را به خودش جلب مي كند، خودروهاي آخرين مدل خارجي است كه با قيمتي بسيار ارزان تر از سرزمين اصلي در سطح جزيره رفت و آمد مي كنند.

در حقيقت در اين جزيره ها اصلا خودرو داخلي نمي بينيد اما شايد شما هم دلتان بخواهد براي مدتي اندك هم كه شده سوار يكي از اين ماشين هاي آخرين مدل شويد. لازم نيست حتما چند 10 ميليون پول داشته باشيد تا بتوانيد آنها را بخريد. مي توانيد براي مدت كوتاهي يكي از اين ماشين هاي خارجي را اجاره كنيد و حض لازم را ببريد.

 

دربست

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.